کمان ناوک

ساخت وبلاگ

در خصوص ساختار ضخامت سنج  های اولتراسونیک باید گفت که عمدتا شامل یک مدار  شامل سنسور های فرستنده  و گیرنده، کنترل کننده و زمان سنج منطقی که عمدتا میکرو کنترلر یا میکرو پروسسور است، نمایش گر  و یک منبع تغذیه است. سنسور تحت کنترل یک میکرو کنترلر، یک پالس PWM محرک را به مبدل موج می فرستد.

پالس  التراسونیک (ماوراء صوت) به وسیله مبدل  فرستنده که به نمونه تست متصل شده، تولید می شود. در این ضخامت سنج انعکاس ها از انتها یا داخل سطح نمونه توسط  گیرنده دریافت و به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شوند و  به یک آمپلی فایر  (تقویت کننده عملیاتی) داده می شود جهت آنالیز داده ها میکرو کنترلر یا پروسسور کنترل کننده تابع زمان سنجی را با پالسهای منطقی  منطبق کرده و سیگنال های انعکاسی مناسب را جهت اندازه گیری بازه زمانی انتخاب می کنند .

به هنگام برگشت، انعکاس های دریافت شده توسط تابع زمان سنجی،  بازه زمانی  رفت و برگشت پالس صوتی در نمونه تست بدقت اندازه گیری می شود. غالبا این روند چندین بار تکرار می شود تا  مقداری متوسط و پایدار بدست آید.
سپس میکروپروسسور  این بازه زمانی را همراه  با سرعت صوت و داده های ذخیره شده در حافظه دستگاه بکار می برد تا ضخامت را اندازه گیری کند.  این ضخامت سپس نمایش داده شده و به طور متناوب آپدیت می شود . ضخامت خوانده شده همچنین ممکن است  با توجه  به امکانات  دستگاه ضخامت سنج در حافظه بیرونی ذخیره شود یا به پرینتر انتقال پیدا کند .

ادامه مطلب

 

کمان ناوک...
ما را در سایت کمان ناوک دنبال می کنید

برچسب : ضخامت سنج, انواع ضخامت سنج , قیمت ضحامت سنج, نویسنده : ناوک kamannavak بازدید : 82 تاريخ : دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت: 20:50

 

کالیبراسیون به عمل و فعالیتی گفته می شود که برای تست صحت و میزان خطای تجهیزات اندازه گیری چه در ابزاردقیق وچه اتوماسیون صنعتی در آزمایشگاه کالیبراسیون انجام می گردد، كيفيت مقوله ای است كه با سرشت انسان سازگاري دارد و همراه نياز مادي و معنوي اوست و نبود آن ميتواند دشواري هايي براي وي بوجود آورد . به همين دليل از گذشته هاي دور تلاش براي رسيدن به كيفيت و رفع دشواري هاي موجود در اين راه موضوعي مطرح در جوامع انساني بوده است .


بديهی است كنترل كيفيت و تضمين آن در آزمایشگاه کالیبراسیون بر اندازه گيري استوار است . فراگيري روش اندازه گيري كميتهاي گوناگون و در نگاهي وسيعتر كاليبراسيون دستگاهها ، راهي براي نيل به اين خواسته است.


هر دستگاه ويژگيهاي فني و ويژگيهاي اندازه شناختي خود را دارد. با توجه به اينكه دستيابي به كيفيت برتر از طريق انجام آزمونها و اندازه گيري هاي مطمئن ارزيابي مي گردد ، كه اندازه گيري مطمئن  چگونه اندازه گيری مي باشد؟آيا نو بودن  تجهيزات يا استفاده از تكنولوژي جديد دستگاهي ، مي تواند منجر به اندازه گيري مطمئن شود؟


پاسخ اينست كه تنها كاليبراسيون صحيح و دوره اي به نتايج خروجي دستگاهها كيفيت مي بخشد. با انجام كاليبراسيون به دنبال يافتن ويژگيهاي اندازه شناختي دستگاه هستيم تا در صورت نياز اصلاحات لازم را انجام دهيم. اغلب استانداردهاي مديريت كيفيت در بخش الزامات فني ، از كاليبراسيون تجهيزات نام برده و آنرا الزام نموده اند.

ادامه مطلب

کمان ناوک...
ما را در سایت کمان ناوک دنبال می کنید

برچسب : آزمایشگاه های کالیبراسیون, کالیبره کردن, انواع کالیبراسیون, نویسنده : ناوک kamannavak بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت: 20:48

ممکن است فکر کنید که استفاده از باربری باعث می شود هزینه های شما افزایش یابد . اما در واقع ، استفاده از باربری ستارخان می تواند بسیار برای شما مرقون به صرفه تر باشد نصبت به اسباب کشی توسط خودتان. شما می بایست تجهیزات بسته بندی اثاثیه از جمله نایلون حبابدار، کارتن اسباب کشی و… تهیه کنید. یافتن و آنها و تشخیص اینکه چه میزان احتیا دارید هم کار دشواریست، که می توانید با استفاده از خدمات بسته بندی اثاثیه باربری ستارخان، ذهن خود را از این بابت آزاد کنید .


حمل مبلمان سنگین به تنهایی می تواند بسیار دشوار و در کنار آن خطرناک باشد. و همچنین خیلی بیشتر زمان باید طرف حمل آنها کنید. و این در صورتی است که پرسنل باربری این کار را بسیار با تجربه و به سرعت انجام می دهند . دلیلی برای به ریسک انداختن خودتان و کشیدگی عضلات و کمر درد وجود ندارد، زمانی که افرادی وجود دارند که این کار راه بار ها انجام داده اند و می توانید کار را به آن ها بسپارید .


 بسته بندی لوازم و اثاثیه به نظر کار  ساده ای می باشد ، اما اگر به هر دلیلی اشتباه کنید می تواند کارتان را سخت و یا هزینه ها را بالا ببرد . شما کابینت ظروف چینی را خودتان بسته بندی کرده اید ، بی آن که از روش درست بسته بندی لوازم شکستنی اطلاع داشته باشید . این کار درصد شکستن آن ها را بسیار زیاد  می کند . شما می توانید با استفاده از یک اتوبار حرفه ای درصد  آسیب رسیدن به لوازمتان را بسیار کم کنید. 

ادامه مطلب

 

کمان ناوک...
ما را در سایت کمان ناوک دنبال می کنید

برچسب : باربری , باربری ستارخان, هزینه باربری, نویسنده : ناوک kamannavak بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت: 20:45

بسیار ی از افراد در خانه هایشان چرخ دستی حمل بار و یا رمپ برای بار زدن وسایل در کامیون را ندارند. بعضی از ابزار برای اسباب کشی  بسیار لازم هستند و شما تا زمانی که روز اسباب کشی نرسیده متوجه نیاز تان به آنها نمی شوید. وقتی که شما از باربری غرب تهران استفاده می کنید ، دیگر نیاز به هدر دادن زمان و اجاره تجهیزات ندارید ، و دردسر و استرس باز برگرداندن به موقع آنها به آنجایی که اجاره کرده اید را ندارید. تمام تجهیزات بزرگ در اختیار شماست و نگرانی حمل آنها را ندارید. و هزینه اضافه نباید پرداخت کنید.


در زمان اسباب کشی و حمل بار مهم ترین بخش کار است که توسط باربری غرب تهران انجام می شود. چیزها می توانند ناگهان تغییر کنند و یا اتفاق بیوفتند، پس اگر تنهایی اسباب کشی کنید می بایست تنهایی از عهده آنها بر بیایید. با استفاده از باربری غرب تهران ، شما حجم زیادی از استرس خود را با واگذاری کارها به آن ها کاهش می دهید و می دانید اگر مشکلی پیش بیاید افراد آموزش دیده و ماهری وجود دارند تا به شما کمک کنند .


احتمال دارد که دقیق متوجه نشوید که وسایلتان چه مقدار فضا در کامیون یا ماشین حملی که می خواهید استفاده کنید می گیرند و فکر می کنید با ۲ ۳ بار رفت و برگشت وسایلتان تمام می شود. اما متوجه می شوید که تا به حال ۱۰ بار وسایل را بار زده اید و رفته اید به محل جدید و برگشته اید. و همچنان نصف وسایل باقیست. این وضعیت را هیچ کس دوست ندارد ، و زمانی که از باربری استفاده میکنید این اتفاق رخ نمی دهد . اتوبار این روند را با حداکثر کارایی و بهره وری انجام می دهد و روز اسباب کشی شما تبدیل به شب اسباب کشی نمی شود.

ادامه مطلب

 

کمان ناوک...
ما را در سایت کمان ناوک دنبال می کنید

برچسب : باربری , باربری غرب تهران, هزینه باربری, نویسنده : ناوک kamannavak بازدید : 94 تاريخ : دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت: 20:43

چربی گیر در واقع  یک واحد برای پیش تصفیه فاضلاب خروجی از سینک ها و آشپزخانه ها و رستوران ها می باشد. امروزه در بسیاری از رستوران ها و واحد های پخت و پز غذا می بینیم که چربی های حاصل از پخت و پز و طبخ غذا ها و یا حاصل از شستشوی ظروف مصرفی مستقیما به سمت فاضلاب هدایت می شوند.

چربی گیر از کار جلو گیری می کند. چرا که در ظاهر هیچ مشکلی پدید نمی آید و همه چیز عادی به نظر می رسد و لی با گذشت زمان و دفع مکرر چربی ها به داخل فاضلاب ، چربی ها در داخل لوله های فاضلاب با توجه به ساختاری که دارا می باشند به همدیگر چسبیده و رفته رفته به شکل توده ی بزرگ چربی شده و باعث گرفتگی شبکه فاضلاب و طغیان و بازگشت فاضلاب به داخل ساختمان و آلودگی آن می شود.


استفاده از چربی گیر از لحاظ اقتصادی و بهداشتی مناسب ترین راه برای جمع آوری چربی ها از فاضلاب برای کارفرمایان و صاحبان رستوران ها و فست فود ها برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها می باشد. چربی گیر های تولیدی شرکت کمپ در دو نوع فایبر گلس و پلی اتیلنی در ابعاد و اندازه های گونا گون از  0.5  متر مکعب تا  30    متر مکعب ، مناسب برای تمامی رستوران ها و واحد های پخت و پز غذا می باشند. چربی گیر های تولیدی در شرکت های گوناگون از اجزای مختلفی چون “ورودی فاضلاب – سبد آشغال گیر – پکینگ – خروجی فاضلاب عاری از چربی” تشکیل شده می باشند.

ادامه مطلب

 

کمان ناوک...
ما را در سایت کمان ناوک دنبال می کنید

برچسب : چربی گیر, انواع چربی گیر, قیمت چربی گیر, نویسنده : ناوک kamannavak بازدید : 98 تاريخ : دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت: 20:37

درب اتوماتیک شیشه ای نکات مثبتی دارد که از جمله می توان به زیبایی، باز شدن نرم و بی صدا، کاهش مصرف انرژی و امنیت بالا اشاره داشت. درب اتوماتیک شیشه ای به دلیل داشتن دامنه ی وسیع محصولات از انعطاف بالایی برخوردار هستند که به همین دلیل برای هر وضعیت و موقعیت ساختمانی قابل استفاده هستند.

شاید تصور کنید که از کار افتادن درب اتوماتیک شیشه ای  در زمان قطع برق مشکلی بزرگ برای این نوع درب ها باشد در صورتی که چنین نیست. درب های اتوماتیک می توانند مجهز به یک باتری بک آپ شوند تا در زمان قطع برق، انرژی مورد نیاز برای باز و بسته شدن آن ها فراهم گردد.

این باتری ها پس از ورود جریان برق به ساختمان به صورت اتوماتیک شارژ و قابل استفاده مجدد می شوند. از آنجایی که در زمان عبور از درب های اتوماتیک نیازی به باز و بسته کردن درب به صورت دستی نیست، این نوع درب ها جهت استفاده افراد مسن و ناتوان و همچنین استفاده در ورودی آزمایشگاه ها و مکان های استریل بسیار کاربرد دارد.

درب اتوماتیک شیشه ای استهلاک پایین تری نسبت به درب های لولایی و مکانیکی دارد، همچنین نیازی به فضای خالی پشت درب نیست به اضافه اینکه می توان با مجهز نمودن درب با سیستم های کنترل تردد، برای ورود و خروج افراد مجوز تعیین کرد. در صورتی که از درب های اتوماتیک ضد حریق و یا خروج اضطراری استفاده شده باشد، در زمان حادثه این درب ها می توانند ضریب امنیت را افزایش دهند.

ادامه مطلب

کمان ناوک...
ما را در سایت کمان ناوک دنبال می کنید

برچسب : درب اتوماتیک, درب شیشه ای, درب اتوماتیک شیشه ای, درب اتوماتیک گرد, نویسنده : ناوک kamannavak بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت: 20:34

در معرفی دستگاه  رطوبت ساز باید بگوییم که به طور کلی این دستگه به دو دسته تقسیم می شود.
 ۱- رطوبت ساز التراسونیک ۲- رطوبت ساز تبخیری.


دو رطوبت ساز معرفی شده در بالا می توانند برای تولید رطوبت در یک مکان پرورش قارچ مفید واقع شوند. اما آنها تفاوت های قابل توجهی در نحوه تولید رطوبت دارند. البته دستگاه رطوبت ساز التراسونیک و رطوبت ساز تبخیری با یکدیگر تفاوت های دارد ند که باید با توجه به آن یک رطوبت ساز مناسب برای کار خود را انتخاب کنید.


ابتدایی ترین نوع تفاوت های این دو نوع رطوبت ساز و تمامی رطوبت ساز های موجود در بازار کاملاً مشهود است : قیمت ، میزان تولید نویز و سر و صدا هنگام کار و نحوه دفع رسوبات معدنی. در اینجا صرفاً به تفاوت های این دو رطوبت ساز اشاره میکند و شما ابتدا باید بدانید که چگونه دو نوع از یکدیگر متفاوتند.


رطوبت ساز التراسونیک از روش ارتعاش صدا با فرکانس بالا برای تولید مه و رطوبت استفاده میکند و مه و رطوبت تولید شده به سالن شما وارد میشود. رطوبت ساز التراسونیک بی صدا ترین نوع رطوبت ساز موجود در بازار محسوب میشود و در ساخت این نوع رطوبت سازها از فیلترهای مخصوص استفاده نشده است. صد البته که موضوع نبود فیلتر در رطوبت سازهای التراسونیک باعث صرفه جویی در هزینه های اضافه استفاده کننده از دستگاه میشود ، اما این یک نکته منفی برای این نوع رطوبت ساز محسوب می گردد.

ادامه مطلب

 

کمان ناوک...
ما را در سایت کمان ناوک دنبال می کنید

برچسب : رطوبت ساز, قیمت دستگاه رطوبت ساز, انواع رطوبت ساز, نویسنده : ناوک kamannavak بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت: 20:30

در سیستم سازه فضاکار، امکان استفاده از ستون گذاری نا منظم و با دهانه های مختلف وجود دارد. به لحاظ معماری بسیار انعطاف پذیر بوده و امکان اجرای این سازه ها با هر نوع ستون گذاری موجود می باشد. به صورت متداول تا دهانه های 60 متر از این سازه ها استفاده می شود.


ضخامت سقف در سازه فضاکار به عواملی چون دهانه و شکل سازه و میزان بار وارده به سازه بستگی دارد. با توجه به عوامل فوق امکان استفاده از شبکه های دو لایه، سه لایه، و … وجود دارد که طبیعتا صخامت سقف سازه فضاکار نیز وابسته به این عوامل می باشد.


یکی از انواع سازه های خرپایی که امروزه در دنیای مهندسی کاربرد بسیار زیادی دارد سازه فضاکار می باشد و شاید شما راجع به این نوع سازه سوالات بسیار زیادی داشته باشید.


در درجه اول می توان با ارائه یک تعریف به بخشی از سوالاتی که  در ذهن شما درباره این نوع سیستم وجود دارد پاسخ داد. تعریف ریخت شناسانه که معمولاً برای این نوع سیستم سازه ای بیان می شود عبارت است از:
سازه فضاکار یک سیستم خرپای سه بعدی است که دهانه‌ های آن در دو جهت گسترش یافته‌اند و اعضای آن فقط تحت تأثیر کشش و فشار قرار دارند. این سازه‌ها از مدول‌ های یکسان و تکرار شونده با لایه‌ های موازی در بالا و پایین (مشابه میله‌ های فوقانی و تحتانی خرپا) تشکیل می‌ گردند.سازه فضاکار، به مجموعه سازه‌ های مشابهی اطلاق می‌ شود که شامل شبکه‌ ها، طاقها، برجها، شبکه‌های کابلی، سیستم‌ های پوسته‌ای و غشایی، سازه‌ های تا شونده و ترکیبات کش بستی می‌ شود.

ادامه مطلب

 

کمان ناوک...
ما را در سایت کمان ناوک دنبال می کنید

برچسب : سازه فضاکار , سازه های فضایی , سازه های مدرن, نویسنده : ناوک kamannavak بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت: 20:27